Branding i praksis
I faget Branding i praksis får du opdaterede værktøjer inden for branding og brandingstrategier, og du får grundlæggende indsigt i brugen af brandkarakterer i tilrettelæggelsen af din virksomheds markedsføringsplan, så du træfsikkert kan fange din målgruppes opmærksomhed uanset kundetype.
En af brandingstrategierne, vi arbejder med, er Segmenteringsværktøjet Emotionelle Kundetyper. Segmenteringsværktøjet Emotionelle Kundetyper® er et forskningsbaseret, praktisk og jordnært værktøj til at fremkalde bestemte følelser og emotioner i købssituationen. Med dyb indsigt i kundernes ubevidste psykologiske købsmotiver, bliver du i stand til at målrette og effektivisere marketingindsatserne.
Hvad får du ud af modulet?
Efter dette modul kan du designe og eksekvere kreative brandstrategier på baggrund af din virksomheds overordnede strategi.
Du kan:
- Forstå og arbejde professionelt med branding - og ikke bare ud fra mavefornemmelse
- Lave en brandingstrategi, der passer til jer
- Lave en kampagne, der matcher jeres brandingstrategi
- Vurdere, om en brandkarakter/maskot er det rigtige match til jeres brandværdier
Fagligt indhold
På modulet skal du blandt andet arbejde med:
- Kundetyper
- Branding og branding strategier
- Anvendelse af karaktertyper i brandingen
- Konventioner og symbolik
- Betydning af storytelling og effekter
- Strategi med brug af brand karakterer
- Brandingens rolle i en SoMe markedsføringsplan
- Sammenhæng mellem markedsføringsstrategi og branding
Hvem henvender modulet sig til?
Modulet er for dig, der er interesseret i kommunikation og allerede løser kommunikationsopgaver i en professionel sammenhæng, og som gerne fremadrettet vil arbejde som kommunikationsmedarbejder, webredaktør, selvstændig konsulent, medierådgiver eller lignende
Læs mere om modulet
Tilmeld dig
Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.
Få vejledning og mere at vide
Få seneste nyt fra UCN act2learn Erhverv
Nyhedsbrev til det nordjyske erhvervsliv. Få ny viden, inspiration og gode råd og bliv opdateret på relevante kurser og videreuddannelser, webinarer og arrangementer.
Udkommer 4-6 gange om året.