Levende cases
Studerende skal forstå, lære og arbejde fokuseret med opbyggelse af egen dømmekraft som fagprofessionelle igennem en konkret levende case.
I hjertet af konceptet levende cases ligger et ønske om at udfordre det traditionelle syn på casestudier, og bruge det som anledning til at koble uddannelse med praksis. Formen indbyder til samarbejde og samskabelse mellem undervisere, studerende og fagprofessionelle. Der ar-bejdes dialogbaseret og med blik for at bringe casen til live gennem film og interaktion.
Levende cases: I tæt samarbejde med lokalområdet
Lektor og ph.d. Stine Bylin Bundgaard fra pædagoguddannelsen fortæller, hvordan et tæt samarbejde med pædagogiske institutioner i lokalområdet bidrager til at gøre casearbejdet virkelighedsnært og realistisk. De studerende arbejder med professionelle dilemmaer, som de undersøger fra forskellige vinkler og teorier, og reflektere over handlemuligheder.
Prøv "Levende Cases"
Levende Cases åbner døren til en erfaringsbaseret tilgang til casestudier i mødet mellem uddannelse og professionel praksis. Her er udforskning og refleksion nøgle-elementerne, der gør det muligt at øve de studerendes dømmekraft. Vi udforsker rammesætninger, hvori refleksionen og dialogen kan føre til nye erkendelser, der bidrager til uddannelsen af dygtige, refleksive praktikere.
Sidder du og tænker, at du kunne bruge vinkler på, hvordan din praksis kan blive en levende case, så klik nedenfor og se med her, hvor vi viser hvordan dagen med levende cases forløber. Du kan bruge vores opbygning til designe dine egne levende cases. Det kan være du kan bruge vores case eksempler, eller måske har du bruge for at vælge andre cases.
Tag en teoretisk rundtur i den didaktiske model
Igennem en interaktiv model vil vi gerne vise dig vej igennem vores didaktiske metode for undervisningsforløbet Levende cases.