EPS: Bruges til tryk - kan skaleres
PNG: Bruges til dokumenter (fx Word og PowerPoint)
Logo og visuel identitet
Vores logo er også vores navn og vores primære grafiske element. Det samlede logo består af to dele: et navnetræk (UCN) + en beskrivelse (ex. "Professionshøjskolen").
Hovedelementet i logoet er navnetrækket der, ligesom de øvrige bærende grafiske elementer, er inspireret af et modernistisk formsprog baseret på grundformer og deres enkle æstetik. Navnetrækket er geometrisk forankret og nøje afstemt, så det fremstår genkendeligt og læsbart fra ethvert perspektiv.
Hovedelementet i logoet er navnetrækket der, ligesom de øvrige bærende grafiske elementer, er inspireret af et modernistisk formsprog baseret på grundformer og deres enkle æstetik. Navnetrækket er geometrisk forankret og nøje afstemt, så det fremstår genkendeligt og læsbart fra ethvert perspektiv.
Læs om vores design og download logo
Prædefinerede sammensætninger
Navnetrækket er nemt at identificere, læse og afkode, men skal i praksis tilpasse sig forskellige afsender- og tilhørsforhold. Derfor optræder navnetrækket ofte sammen med en beskrivelse, som f.eks. "Professionshøjskolen" i nogle prædefinerede sammensætninger.
I situationer og på steder, hvor man kender os godt, bruges logoet uden "Professionshøjskolen".
Principper
Logo-versioner og brand-farve
Bomærket [UCN] er vores primære logo, og skal altid være synligt på tværs af alle medier og formater.
Supplerende versioner af logo
Der findes to supplerende versioner af logoet, som bruges i situationer, hvor bomærket alene ikke er tilstrækkeligt, og hvor der er behov for at øge forståelsen og understrege afsenderforholdet.
- Venstre-versionen – bruges, som titlen angiver, i venstrestillede opsætninger
- Center-versionen – bruges i tilfælde, hvor den ganske enkelt passer bedre til det aktuelle formål eller format.
UCN's brand-farve "Brand blå"
- CMYK 100, 21, 28, 78
- RGB 0, 66, 80
- HEX 004250