Gå til hoved indhold

Mathilde er kandidat i pædagogisk psykologi og har derudover en master i offentlig ledelse. Hun har en stor viden om trivsel blandt børn og unge – et emne der knytter sig tæt til inklusion og eksklusion. Hvad kræver det af de voksne, hvis børn skal have mulighed for at blive en del af fællesskabet? Hvad sker der med børn, som ikke trives i skolen? Hvad betyder det for unge i skolens ældste klasser, når de føler sig pressede? Hvordan ledes de forandringer, som præger den kommunale velfærdsopgave på børne- og ungeområdet?

Hun beskæftiger sig desuden med, hvilke pædagogiske, organisatoriske og ledelsesmæssige tendenser der er dominerende på børne- og ungeområdet i dag. 

Mathilde er national programchef for Playful Learning, som er et fælles partnerskab mellem landets seks Professionshøjskoler. Et partnerskab, der skal bidrage til at sikre adgang til kvalitetsuddannelse for alle børn og unge i Danmark – blandt andet via udbredelsen af mere leg og legende tilgange i både dagtilbud, skoler og hos professionshøjskolerne selv. 

Som programchef for både nationale og lokale udviklingsprojekter, har hun fingeren på pulsen i forhold til udviklingen på børne- og ungeområdet. Hun ved, hvilke kompetencer lærere og pædagoger efterspørger for at kunne navigere i dagligdagen i klasselokaler, vuggestuer og børnehaver.

Derudover er hun UCN’s projektchef i projektet Den mangfoldige folkeskole, der er et samarbejde mellem de nordjyske kommuner og Professionshøjskolen UCN.

Kontaktinformation

Mathilde Nyvang Hostrup

Områdeleder og lektor

E-mail:
mnh@ucn.dk
Telefon:
72690404