Mathilde Nyvang Hostrup
Som leder af UCN’s pædagogiske efter- og videreuddannelse har hun fingeren på pulsen i forhold til udviklingen på børne- og ungeområdet. Hun ved, hvilke kompetencer lærere og pædagoger efterspørger for at kunne navigere i dagligdagen i klasselokaler, vuggestuer og børnehaver.
Mathilde er kandidat i pædagogisk psykologi og har en stor viden om trivsel blandt børn og unge – et emne der knytter sig tæt til inklusion og eksklusion. Hvad kræver det af de voksne, hvis børn skal have mulighed for at blive en del af fællesskabet? Hvad sker der med børn, som ikke trives i skolen? Hvad betyder det for unge i skolens ældste klasser, når de føler sig pressede? Hun beskæftiger sig desuden med, hvilke tendenser der er dominerede i folkeskolen i dag og er blandt andet tilknyttet projektet ’Den mangfoldige folkeskole’, der er et samarbejde mellem de nordjyske kommuner og Professionshøjskolen UCN.