Maria Møller
Der er en samfundsmæssig ambition om, at danske børn skal blive dygtigere inden for området. De skal styrke deres viden og kunnen inden for blandt andet matematik, teknologi og naturvidenskab. Maria Møller beskæftiger sig med, hvad det kræver for at øge STEM-kompetencerne, herunder en målrettet indsats i forhold til at klæde nuværende og fremtidige lærere på til at løfte opgaven. Hun beskæftiger sig med spørgsmål som, hvordan vi fastholder børns interesse for de naturvidenskabelige fag, teknologi og matematik. I hvad og hvordan eleverne skal undervises for at må målet om, at danske skolebørn skal være dygtigere inden for STEM.
Maria Møller har skrevet ph.d om, hvordan man i skolen kan arbejde med STEM-kompetencer som selvstændige kompetencer. Hvordan kunnen inden for emner som databehandling og teknologi kan gå på tværs af fagene i skolen.
Hun forsker i STEM-undervisning, underviser på læreruddannelsen og har en stor viden om, hvordan man i dag arbejder med området i folkeskolen, og hvordan man ved fordel kan udvikle STEM-området i skoleregi og omsætte til konkret undervisning.