Katrine Krogholm Olesen
Undervisningen i folkeskolen kan se ud på mange måder, hvor den klassiske tavleundervisning blot er en af dem. Katrine har en stor viden om, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, så alle børn får de bedste forsætninger for at deltage og lære. Hun beskæftiger sig blandt andet med mangfoldige læreprocesser og variation i undervisningen samt inddragelse af eleverne i undervisningen.
Hun har stor erfaring med, hvordan undervisningen ser ud rundt om på skolerne, hvornår inklusionen lykkes og hvilke udfordringer lærere, pædagoger og elever møder i folkeskolen. Hun har en baggrund som lærer og 15 års erfaring som inklusionsvejleder, og underviser i dag inden for pædagogisk efter- og videreuddannelse.
Katrine Krogholm Olesen er tilknyttet projektet Den Mangfoldige Folkeskole, hvor alle nordjyske kommuner samarbejder med Professionshøjskolen UCN om at lykkes med skabe en folkeskole med plads til alle. Hun fungerer som konsulent for en lang række pilotprojekter, hvor konkrete tiltag skal give bedre undervisning og fællesskaber blandt eleverne.