Akademiuddannelse
Akademiuddannelsen i kommunikation og formidling
Virksomheder og organisationer har i stigende grad brug for, at deres budskaber bliver hørt, forstået og husket. I løbet af akademiuddannelsen i kommunikation og formidling lærer du at analysere, planlægge og gennemføre større kommunikationsindsatser. Du lærer bl.a. hvordan man lægger en kommunikationsstrategi, der stemmer overens med virksomhedens overordnede strategier, og du får redskaber til at formidle budskaberne målrettet.
Praksisnær uddannelse med fokus på dine erfaringer
Vi lægger stor vægt på, at du får værktøjer, som du kan bruge i dit daglige arbejde fra dag et. I løbet af uddannelsen bliver du derfor udfordret til at sætte dine egne erfaringer i spil og omsætte den præsenterede teori til din praksis.
Uddannelsen giver dig modeller og værktøjer til at arbejde med kommunikation og formidling på både strategisk og udførende plan.
I løbet af uddannelsen beskæftiger du dig bl.a. med
- Udarbejdelse af kommunikationsstrategier
- Kommunikationspolitik
- Analyse af organisationens vision, mission og værdier
- Sammenhængen mellem intern og ekstern kommunikation
- Krise- og forandringskommunikation
- Corporate Branding, storytelling, og videndeling
- Modtager- og afsenderforhold
- Medievalg
- Sprogformer og valg af sprog inden for forskellige medier.
Specialisering
I løbet af uddannelsen har du mulighed for at specialisere dig inden for forskellige områder fx virksomhedens online kommunikation.
Mere information om uddannelsen
Få vejledning og mere at vide
Få seneste nyt fra UCN act2learn Erhverv
Nyhedsbrev til det nordjyske erhvervsliv. Få ny viden, inspiration og gode råd og bliv opdateret på relevante kurser og videreuddannelser, webinarer og arrangementer.
Udkommer 4-6 gange om året.