Gå til hoved indhold

Projektets formål

Formålet med projektet er: At skabe forudsætninger for, at både studerende, pædagoger og lærere i hele Danmark kan udvikle faglige kompetencer, der sætter dem i stand til at udforske, anvende og formidle legens kvaliteter i udviklings- og læreprocesser.

Målsætninger frem mod 2026:

  • Børn i danske dagtilbud og skoler oplever pædagogisk kvalitet præget af innovativ og legende pædagogik, der understøtter deres holistiske udvikling og deres lyst til at lære.
  • Studerende, pædagoger og lærere oplever sammenhæng mellem nye legende læringsstrategier og den daglige pædagogiske praksis i dagtilbud og skoler.

Playful Learning Praxis er et kollaborativt landsdækkende projekt som er ejet og finansieret af LEGO fonden. Lokalt på UCN drives projektet i et tværgående samarbejde mellem Læreruddannelsen, Pædagoguddannelsen og Act2Learn Pædagogik.

Alle professionshøjskoler er en del af Playful Learning. Hver professionshøjskole samarbejder med lokale dagtilbud og skoler igennem fire projekter.

Styregruppe

  • Gitte Orlowitz, Uddannelsesleder pædagoguddannelsen
  • Jeanette Schmith, Uddannelsesleder læreruddannelsen
  • Mathilde Nyvang Hostrup, Områdeleder A2L

Projektledere på UCN

Mary Anne Kristiansen

Projektleder UCN

E-mail:
mnk@ucn.dk
Telefon:
72690707
Pædagoguddannelsen Hjørring

Mette Alsbjerg Jensen

Administrativ projektleder UCN

Telefon:
72690584
Læreruddannelsen