Supervision
Vi faciliterer dialoger omhandlende faglige udfordringer og dilemmaer. Formålet med supervisionen er, at kollegaerne kan forholde sig reflekterende og undersøgende i forhold til faglige problemstillinger. I forbindelse med supervisionen kan vi tilbyde faglige sparring til den enkelte personalegruppe.
Det faglige afsæt i supervisionen er grundlæggende socialpsykologisk, men indeholder en bred vifte af viden: relations og ressourceorienteret pædagogik, neuropædagogik, narrativ pædagogik og udviklingspsykologi.
To grundlæggende principper i supervisionen er aktivering og sensitivering. Med aktivering menes, at alle i kollegagruppen vil blive aktiveret i supervisionen og få øvelser, der skal arbejdes med i forhold til den specifikke problemstilling.
Sensitivering indebærer, at kollegagruppen bliver bevidste om deres egen betydning i forhold til at skabe forandringer hos såvel sig selv, barnet/den unge/borgeren og i kollegagruppen.
Brug for hjælp?
Har jeres institution behov for sparring og supervision for at knække kode til de udfordringer, I møder i det daglige arbejde? Kontakt os for en uforpligtende snak om, hvordan vi kan støtte jer ved hjælp af supervision af vores konsulenter med bred brancheerfaring.