Salgsledelse - Direktører - Koble
Dette undervisningsforløb er et micro-credential-forløb. Et kort, fokuseret uddannelsesforløb, hvor du får et bevis for den viden og de færdigheder og kompetencer, som du opnår.
Beviset er stabelbart. Det betyder, at du har mulighed for at kombinere det med beviser fra andre beslægtede micro-credentials-forløb og opnå, hvad der svarer til gennemførelsen af et større efteruddannelsesforløb, f.eks. et modul.
Gennem bevidsthed om salgets strategiske placering og sammenhænge til virksomhedens andre afdelinger, lærer du også at tage professionel del i ledelsen af planlægningen og udførelsen af virksomhedens salgsstrategi såvel som udarbejdelse af tilhørende salgsbudgetter og salgspro-cesser.
Og gennem refleksion over din egen rolle som salgsleder vil du udvikle en forståelse for egen
ledelsesstil og dennes indvirkning på medarbejdere og resultater.
Hvad får du ud af forløbet?
Forløbet vil give dig en grundlæggende forståelse af salg som disciplin og om det værdibaserede salg som metode. Du vil blive i stand til effektivt at udvælge kundeemner på baggrund af segmentering, forstå kundemotiver og mål, og at gennemføre den gode salgsproces i praksis.
Fagligt indhold
Viden:
- Have grundlæggende viden om praksis og central anvendt teori og metode inden for både strategisk, taktisk og operationel salgsledelse.
- Kende principper for salgets organisering samt hensigtsmæssige ansvarsfordeling i salget, herunder anvendelse af mellemhandlere og digitale salgsplatforme, for at kunne træffe de i en given situation bedst mulige valg.
- Kende praksis i forhold til salgslederens anvendelse af salgsrapportering, salgsopfølgning og salgsunderstøttende teknologier og have forståelse for de forskellige værktøjers fordele og ulemper.
Færdigheder:
- Kunne anvende og kombinere centrale metoder og redskaber, der knytter sig til salgsledelse, og selvstændigt vurdere anvendelsen af disse i forskellige situationer. Samt kunne beskrive og formidle praksisnære løsningsmuligheder inden for salgsledelse.
- Vurdere markedspotentiale efter forskellige metoder samt udarbejde salgsbudgetter og vurdere den bedst egnede tilgang, herunder opstilling af salgsmål og udarbejdelse af salgsplaner.
Kompetencer:
- Varetage et salgsledelsesansvar i praksis og udvikle egen praksis samt reflektere over egen rolle som salgsleder.
- Deltage aktivt i et internt tværorganisatorisk samarbejde om at realisere organisationens mål, herunder planlægge og varetage ledelse af udarbejdelsen og eksekveringen af virksomhedens salgsstrategi med tilhørende salgsprocesser.
Hvem henvender forløbet sig til?
Direktører i Koble.
Læs mere om forløbet
Tilmeld dig
Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.
Få vejledning og mere at vide
Få seneste nyt fra UCN act2learn Erhverv
Nyhedsbrev til det nordjyske erhvervsliv. Få ny viden, inspiration og gode råd og bliv opdateret på relevante kurser og videreuddannelser, webinarer og arrangementer.
Udkommer 4-6 gange om året.