Markedsdata og -indsigt - Rezponz
Dette undervisningsforløb er et micro-credential-forløb. Et kort, fokuseret uddannelsesforløb, hvor du får et bevis for den viden og de færdigheder og kompetencer, som du opnår.
Beviset er stabelbart. Det betyder, at du har mulighed for at kombinere det med beviser fra andre beslægtede micro-credentials-forløb og opnå, hvad der svarer til gennemførelsen af et større efteruddannelsesforløb, f.eks. et modul.
Kurset giver dig redskaber til at analysere og forstå markedets potentiale gennem dataindsamling, prognoser og markedsanalyseprocesser. Du lærer at opbygge og bruge markedsinformationssystemer, anvende egne webmedier og rapportere indsigt, der skaber værdi. Med viden og praksisrettede færdigheder bliver du rustet til at arbejde strategisk med markedsføring og salg i en virksomhedskontekst. Kurset er en vigtig brik i din udvikling som professionel inden for salg og markedsføring og styrker din evne til at træffe databaserede beslutninger.
Deltag i 3½ dage med ekspertstyret læring og praktiske workshops, der vil give dig mulighed for at udnytte markedsdata og forvandle dem til indsigter, der kan skabe vækst i din virksomhed.
Hvad får du ud af forløbet?
- Indsigt i markedsanalyseprocessen: Opnå en udviklingsbaseret forståelse af praksis og teori inden for markedsanalyse og salgsprognosticering
- Effektiv dataindsamling: Lær at anvende virksomhedens egne systemer og webmedier som datakilder til markedsanalyser
- Strategisk beslutningstagning: Forstå, hvordan du kan bruge markedsviden og analyser til at identificere potentiale og træffe databaserede forretningsbeslutninger
- Praktisk erfaring med markedsanalyse: Få kompetencer til at gennemføre markedsundersøgelser, analysere resultater og udvikle konkrete løsningsforslag
- Rapportering og formidling: Udvikl færdigheder i at udarbejde rapporter, der kommunikerer analyseresultater klart og strategisk
- Håndtering af komplekse situationer: Bliv i stand til at håndtere udviklingsorienterede udfordringer i opbygning og anvendelse af markedsinformationssystemer
- Tværfagligt samarbejde: Få erfaring med at deltage professionelt i analyser og løsninger på markedsføringsmæssige problemstillinger
Hvem henvender forløbet sig til?
- Sælgere og salgsledere
Fagligt indhold
Markedsinformationssystemet
- Dataindsamling og datakilder
- Markedsdata fra egne webmedier
- Markedsanalyseprocessen
- Markedspotentiale og prognoser
Metode
- Rapportskrivning
- Markedsanalysemetoder
Læs mere om forløbet
Tilmeld dig
Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.
Få vejledning og mere at vide
Få seneste nyt fra UCN act2learn Erhverv
Nyhedsbrev til det nordjyske erhvervsliv. Få ny viden, inspiration og gode råd og bliv opdateret på relevante kurser og videreuddannelser, webinarer og arrangementer.
Udkommer 4-6 gange om året.