Gå til hoved indhold
Micro-credential
Aktuelle skræddersyede forløb

Kurset giver dig værktøjerne til at analysere og forstå markedspotentialet gennem strategisk arbejde med data og markedsanalyse. Du lærer at opbygge og anvende markedsinformationssystemer, analysere kunders købsadfærd og segmentere markedet for at identificere de mest værdifulde målgrupper. Kurset styrker dine evner til at udvikle effektive positioneringsstrategier, der skaber konkurrencefordele.

Med praksisnære workshops og ekspertvejledning bliver du rustet til at træffe databaserede beslutninger, der skaber vækst og værdi i din virksomhed. På blot 3½ dage får du indsigt og strategiske færdigheder, der gør dig til en stærk spiller inden for markedsføring og salg.

Hvad får du ud af forløbet?

  • Forståelse af købsadfærd: Få en dybdegående indsigt i, hvad der driver kunders beslutningsprocesser, og hvordan købsadfærd kan bruges til at forme salgs- og marketingstrategier
  • Markedssegmentering: Lær at opdele markedet i relevante segmenter baseret på adfærd, behov og potentiale for at målrette dine indsatser mere effektivt
  • Udvikling af positioneringsstrategier: Opnå færdigheder i at udvikle strategier, der differentierer dit produkt eller din service og skaber en unik plads på markedet
  • Dataunderstøttet segmentering: Lær at bruge data og analyser til at identificere og udvælge de mest attraktive målgrupper for din virksomhed
  • Praktisk erfaring med positionering: Få hands-on erfaring med at definere og implementere positioneringsstrategier, der sikrer en stærk konkurrencefordel
  • Strategisk anvendelse af markedsdata: Forstå, hvordan markedsdata kan omsættes til indsigt og anvendes strategisk til vækst og forretningsudvikling
  • Kommunikation af analyseresultater: Udvikl evnen til at præsentere komplekse data og analyseresultater på en klar og overbevisende måde til interne og eksterne interessenter
  • Tværfagligt perspektiv: Lær at arbejde med komplekse problemstillinger og samarbejde på tværs af afdelinger for at sikre en helhedsorienteret tilgang til markedsføring og salg

Hvem henvender forløbet sig til?

  • Sælgere og salgsledere

Fagligt indhold

  • Segmentering, valg af kundemålgrupper, differentiering, branding og positionering
  • Kunders købsadfærd og købskriterier på BtC og BtB markeder
  • Internationalisering
  • Internationaliseringsprocessen
  • Markedsudvælgelse
  • Markedsindtrængningsstrategi

Læs mere om forløbet

Tilmeld dig

Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.

Aalborg SV
Fysisk fremmøde
Dag

Få vejledning og mere at vide

Lars Funck Kristensen

Udviklingskonsulent

Telefon:
72691763

Få seneste nyt fra UCN act2learn Erhverv

Nyhedsbrev til det nordjyske erhvervsliv. Få ny viden, inspiration og gode råd og bliv opdateret på relevante kurser og videreuddannelser, webinarer og arrangementer.

Udkommer 4-6 gange om året.