Købsadfærd, segmentering og positionering - Rezponz
Dette undervisningsforløb er et micro-credential-forløb. Et kort, fokuseret uddannelsesforløb, hvor du får et bevis for den viden og de færdigheder og kompetencer, som du opnår.
Beviset er stabelbart. Det betyder, at du har mulighed for at kombinere det med beviser fra andre beslægtede micro-credentials-forløb og opnå, hvad der svarer til gennemførelsen af et større efteruddannelsesforløb, f.eks. et modul.
Kurset giver dig værktøjerne til at analysere og forstå markedspotentialet gennem strategisk arbejde med data og markedsanalyse. Du lærer at opbygge og anvende markedsinformationssystemer, analysere kunders købsadfærd og segmentere markedet for at identificere de mest værdifulde målgrupper. Kurset styrker dine evner til at udvikle effektive positioneringsstrategier, der skaber konkurrencefordele.
Med praksisnære workshops og ekspertvejledning bliver du rustet til at træffe databaserede beslutninger, der skaber vækst og værdi i din virksomhed. På blot 3½ dage får du indsigt og strategiske færdigheder, der gør dig til en stærk spiller inden for markedsføring og salg.
Hvad får du ud af forløbet?
- Forståelse af købsadfærd: Få en dybdegående indsigt i, hvad der driver kunders beslutningsprocesser, og hvordan købsadfærd kan bruges til at forme salgs- og marketingstrategier
- Markedssegmentering: Lær at opdele markedet i relevante segmenter baseret på adfærd, behov og potentiale for at målrette dine indsatser mere effektivt
- Udvikling af positioneringsstrategier: Opnå færdigheder i at udvikle strategier, der differentierer dit produkt eller din service og skaber en unik plads på markedet
- Dataunderstøttet segmentering: Lær at bruge data og analyser til at identificere og udvælge de mest attraktive målgrupper for din virksomhed
- Praktisk erfaring med positionering: Få hands-on erfaring med at definere og implementere positioneringsstrategier, der sikrer en stærk konkurrencefordel
- Strategisk anvendelse af markedsdata: Forstå, hvordan markedsdata kan omsættes til indsigt og anvendes strategisk til vækst og forretningsudvikling
- Kommunikation af analyseresultater: Udvikl evnen til at præsentere komplekse data og analyseresultater på en klar og overbevisende måde til interne og eksterne interessenter
- Tværfagligt perspektiv: Lær at arbejde med komplekse problemstillinger og samarbejde på tværs af afdelinger for at sikre en helhedsorienteret tilgang til markedsføring og salg
Hvem henvender forløbet sig til?
- Sælgere og salgsledere
Fagligt indhold
- Segmentering, valg af kundemålgrupper, differentiering, branding og positionering
- Kunders købsadfærd og købskriterier på BtC og BtB markeder
- Internationalisering
- Internationaliseringsprocessen
- Markedsudvælgelse
- Markedsindtrængningsstrategi
Læs mere om forløbet
Tilmeld dig
Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.
Få vejledning og mere at vide
Få seneste nyt fra UCN act2learn Erhverv
Nyhedsbrev til det nordjyske erhvervsliv. Få ny viden, inspiration og gode råd og bliv opdateret på relevante kurser og videreuddannelser, webinarer og arrangementer.
Udkommer 4-6 gange om året.