Gå til hoved indhold

Dette kursus henvender sig til lærere i grundskolen, der underviser i N/T eller F/K. Kurset er første del af en samlet kursuspakke, men kan også tages selvstændigt.

På kurset vil vi arbejde med den nyeste forskningsviden om begrebet science kapital og hvordan vi aktivt kan bruge den viden til at planlægge og gentænke undervisningen, så flere elever oplever tilhør i naturfagsundervisningen.

Første kursusgang: Her vil vi arbejde med begrebet science kapital og anvende værktøjer til at måle egen science kapital, samt elever fra egen undervisning med henblik på at blive bevidste om forskellige science kapitaler.

Anden kursusgang: Her arbejder vi med, hvordan forskellige stereotype forventninger påvirker elevers science kapital, herunder køn og etnicitet. Vi inddrager viden fra forskellige udviklingsprojekter om hvordan stereotype forventninger kan udfordres som en del af undervisningen.

Tredje kursusgang: Vi arbejder med og samler op på deltagernes egne erfaringer, afprøvninger og observationer fra praksis mellem kursusgangene.

Læs mere om modulet

Tilmeld dig

Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.

Aalborg SØ
Fysisk fremmøde
Dag

Få vejledning og mere at vide

Ann Dyreborg Reichstein

Administrativ medarbejder

E-mail:
adr@ucn.dk
Telefon:
72690402

Få seneste nyt fra UCN act2learn Pædagogik og Læring

Nyhedsbrev til skole- og dagtilbudsområdet, hvor du kan holde dig opdateret på ny viden inden for henholdsvis pædagogik og læring. Tilmeld dig det nyhedsbrev - Dagtilbud eller Skole - der er relevant for dig og modtag opdateringer på kurser, videreuddannelser og arrangementer. 

Udkommer 2-4 gange om året.