Gå til hoved indhold
Diplommodul
Diplomuddannelsen i offentlig forvaltning og administration

Samarbejde er nogle gange en vanskelig størrelse. Det kræver både mod og evner at løse konflikter og kommunikere hensigtsmæssigt, når ikke samarbejdet går som forventet. Vi ønsker nok alle at ”finde melodien” sammen med borgere og kolleger, men nogle gange spiller vi falsk, og det kan lyde forfærdeligt.

Lær her at kommunikere klart og effektivt og med respekt for situationen, borgeren og kollegaen. Lær også at forstå din egen rolle i konflikter og hvordan du bedst håndterer det, når det bliver svært.

Hvad får du ud af modulet?

På modulet lærer du om, hvordan du kommunikerer på en hensigtsmæssig måde, så dit budskab fremstår tydeligt og klart, og så du bedst muligt tilpasser din kommunikation til konteksten og til den enkelte borger.

Du lærer om, hvordan konflikter både kan bidrage til nye indsigter, men også hvordan de kan komme på tværs og lamme samarbejdet eller kontakten til borgeren.

Du lærer også, hvordan kommunikation og konflikter kan håndteres på en måde, der gør både du og den anden i stand til at bidrage til at løse den uafklarede situation, I befinder jer i.

Fagligt indhold

På modulet bliver du introduceret til relevante modeller til kommunikation og konflikthåndtering.

Du kommer til at arbejde med:

  • Viden om kommunikation og de virkemidler, vi kan gøre brug af for at kommunikere hensigtsmæssigt med borgere og kolleger.
  • Viden om, hvordan kontekst og personlige forhold spiller ind.
  • Viden om konflikters dynamik og hvordan kommunikation kan virke til at nedtrappe eller optrappe konflikter.
  • Modeller til kommunikation og konflikthåndtering, der gør dig i stand konstruktivt at indgå i potentielt konfliktfyldte relationer.
  • Hvordan du kan arbejde forebyggende i forhold til konflikters opståen, og hvordan du kan udvikle egen kommunikative praksis.

Hvem henvender modulet sig til?

Modulet henvender sig til alle, der gerne vil blive bedre til at kommunikere og løse konflikter i jeres samarbejde eller i relationen til borgeren eller kolleger og samarbejdspartnere.

Hvordan arbejder vi på modulet?

Hos UCN act2learn lægger vi vægt på, at du bliver trænet i at udvikle dig teoretisk og i din professionelle praksis. Du får værktøjer, som du kan bruge i dit daglige arbejde fra dag ét. Derfor bliver du udfordret til at sætte dine egne erfaringer i spil og omsætte den præsenterede teori til din praksis.

Undervisningen er tilrettelagt som en vekselvirkning mellem almindelig undervisning, diskussioner i grupper og plenum, casearbejde og individuelle studier og refleksioner.

Læs mere om modulet

Tilmeld dig

Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.

Få besked om fremtidige datoer

Der er i øjeblikket ingen planlagte datoer for dette forløb. Udfyld formularen, hvis du vil have besked, når vi har fastsat nye datoer.

Vi behandler dine oplysninger i overensstemmelse med vores privatlivspolitik. 

Tak for din interesse

Tak for din interesse i forløbet. Du hører fra os, når der igen er fastsat nye datoer. 

Få vejledning og mere at vide

Josephin Marie Hollænder Millfors

Administrativ medarbejder

Telefon:
72690403

Jette Andreasen

Studievejleder

Åben studievejledning tirsdag og torsdag kl. 9.00-15.00.

Få seneste nyt fra UCN act2learn Ledelse og Organisation

Nyhedsbrevet byder på overblik over aktuelle moduler og kurser, ligesom du bliver præsenteret for gode råd til dit arbejde og kan læse om andre kursister og studerendes erfaringer med at tage uddannelse hos UCN act2larn inden for ledelse og organisation.

Nyhedsbrevet udkommer 4-6 gange om året.