Vejledning og organisatoriske læreprocesser
Læringsmål
Den studerende
- kan igangsætte, gennemføre, vurdere og begrunde vejlednings- og udviklingsopgaver i organisationen i relation til aktuelle indsatsområder på baggrund af forskningsbaseret viden
- kan udvikle undersøgelses- og evalueringstiltag i forhold til organisationskultur og vejlednings- og udviklingsopgaver
- kan reflektere over vejledningsteori og metoder relateret til vejledning af det pædagogiske personale i forhold til planlægning, gennemførelse og evaluering af pædagogisk praksis
- har viden om vejledningsteorier og -metoder
- har viden om grundlæggende teorier og principper for organisations- og skoleudvikling
- har indsigt i kommunikationsteori og læreprocesteori
- kan vurdere og anvende relevante metoder og værktøjer til projektledelse
- kan understøtte videndelings-, lærings- og forandringsprocesser i lokale organisatoriske kontekster
Dette modul afholdes som blended learning.
Blended learning er en undervisningsform, hvor fysisk fremmøde og online undervisning kombineres. Din deltagelse online vil både kunne foregå som synkron deltagelse, hvor du undervises på et fastlagt tidspunkt eller ved asynkron deltagelse, hvor du kan tilgå undervisningsmaterialet når det passer for dig.
Læs mere om blended learning.
Læs mere om modulet
Tilmeld dig
Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.
Få besked om fremtidige datoer
Der er i øjeblikket ingen planlagte datoer for dette forløb. Udfyld formularen, hvis du vil have besked, når vi har fastsat nye datoer.
Få vejledning og mere at vide
Få seneste nyt fra UCN act2learn Pædagogik og Læring
Nyhedsbrev til skole- og dagtilbudsområdet, hvor du kan holde dig opdateret på ny viden inden for henholdsvis pædagogik og læring. Tilmeld dig det nyhedsbrev - Dagtilbud eller Skole - der er relevant for dig og modtag opdateringer på kurser, videreuddannelser og arrangementer.
Udkommer 2-4 gange om året.