Diplommodul
Den pædagogiske diplomuddannelse
Naturfagenes sammenhæng og indhold
Læringsmål
Den studerende:
- kan begrunde sammenhængen i det faglige indhold i naturfagene gennem udvikling af skolens lokale læseplan
- kan vurdere og perspektivere progression og differentiering i relation til praksis i naturfagene
- kan analysere og vurdere begrundelser for det praktiske og eksperimenterende arbejde i naturfagene
- kan formidle viden om børns og elevers udvikling af tænkning, sprog og begreber på det naturfaglige område
- kan benytte kognitive taksonomier, som baggrund for vurdering af kompleksiteten i undervisning og formidling i naturfagene
- kan analysere og vurdere faglige begreber, modeller, repræsentationer og perspektiver samt overordnede tværfaglige praksissammenhænge i naturfagene
- kan på et fagdidaktisk grundlag inspirere og vejlede kolleger og ledelse i forbindelse med naturfagenes sammenhæng og indhold
Indhold
- Sammenhæng, progression og kontinuitet i læseplaner
- Differentiering og rummelighed i tilgange til naturfagene
- Naturfagenes kendetegn, arbejdsmetoder og tankegange
- Praktisk og eksperimenterende arbejde og formidling i naturfagene
Læs mere om modulet
Tilmeld dig
Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.
Få vejledning og mere at vide
Få seneste nyt fra UCN act2learn Pædagogik og Læring
Nyhedsbrev til skole- og dagtilbudsområdet, hvor du kan holde dig opdateret på ny viden inden for henholdsvis pædagogik og læring. Tilmeld dig det nyhedsbrev - Dagtilbud eller Skole - der er relevant for dig og modtag opdateringer på kurser, videreuddannelser og arrangementer.
Udkommer 2-4 gange om året.