Digital markedsføring
Hvad får du ud af forløbet?
På uddannelsesforløbet Digital markedsføring får du et solidt udgangspunkt for at arbejde med digital markedsføring og e-handel.
Du får kompetencer til at udarbejde en digital markedsføringsstrategi og redskaber til at få strategien til at leve. I løbet af uddannelsen lærer du om de strategiske overvejelser i forbindelse med digital markedsføring, om de forskellige discipliner inden for digital markedsføring og om effektmåling.
Forløbet giver dig også et godt udgangspunkt for certificeringer i Google Ads og Google Analytics.
Med dine nye kompetencer kan du at lægge en digital markedsføringsstrategi for en virksomhed. Du ved, hvordan man definerer et marketingmix, der passer til virksomheden og dens strategi, og du har forståelse for de forskellige værktøjer, man kan gøre brug af i forbindelse med online salg og markedsføring.
Hvem henvender forløbet sig til?
Forløbet henvender sig til dig, der interesserer sig for digital markedsføring. Måske arbejder du allerede med digital markedsføring og /eller salg, måske vil du gerne i gang med det.
Forløbet udbydes til både beskæftigede og ledige. Du vil derfor møde personer med forskellige uddannelses- og erhvervsmæssig baggrund på uddannelsen.
Fagligt indhold
Forløbet stiller skarpt på digital markedsføring – på både strategisk og udførende niveau.
Du lærer at lægge en digital markedsføringsstrategi for en virksomhed med udgangspunkt i virksomhedens overordnede strategi, og du lærer at definere de fokusområder og målepunkter, der skal være omdrejningspunktet for markedsføringsindsatsen.
Du får kompetencer til at arbejde med strategiske, taktiske og operationelle markedsføringsopgaver og redskaber til at håndtere digitalisering af både salg og markedsføringsindsatser.
I løbet af uddannelsen beskæftiger du dig med:
- Digitale strategier
- Forretningsforståelse, målsætninger og KPI’er (Key Performance Indicators)
- Webanalyse
- Søgemaskineoptimering
- Google Ads
- Google Analytics
- Retargeting, display, affiliate
- Usability og brugertests
- Content marketing
- E-mail marketing
- Sociale medier
- Konvertering og konverteringsoptimering
- Konceptudvikling til mobile enheder
Hvordan arbejder vi på modulet?
Hos UCN act2learn lægger vi vægt på, at du bliver trænet i at udvikle dig teoretisk og i din professionelle praksis. Du får værktøjer, som du kan bruge i dit daglige arbejde fra dag ét. Derfor bliver du udfordret til at sætte dine egne erfaringer i spil og omsætte den præsenterede teori til din praksis.
Undervisningen er tilrettelagt som en vekselvirkning mellem almindelig undervisning, diskussioner i grupper og plenum, casearbejde og individuelle studier og refleksioner.
Dette forløb afholdes som hybrid undervisning.
Et uddannelsesforløb med hybrid undervisning er tilrettelagt således at deltagere har mulighed for selv at bestemme, om de møder fysisk op eller følger undervisningen online fra et andet sted. Der er derfor typisk ikke krav om fysisk fremmøde. Ellers er udgangspunktet at der er online synkron deltagelse via video, lyd samt online værktøjer.
Læs mere om hybrid undervisning.
Mød dine undervisere
Lars Funck Kristensen
Udviklingskonsulent
Hanne Laursen
Udviklingskonsulent
Læs mere om modulet
Tilmeld dig
Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.
Få vejledning og mere at vide
Få seneste nyt fra UCN act2learn Erhverv
Nyhedsbrev til det nordjyske erhvervsliv. Få ny viden, inspiration og gode råd og bliv opdateret på relevante kurser og videreuddannelser, webinarer og arrangementer.
Udkommer 4-6 gange om året.