Gå til hoved indhold
Akademimodul
Akademiuddannelsen i salg og markedsføring

Hvad får du ud af forløbet?

På uddannelsesforløbet Digital markedsføring får du et solidt udgangspunkt for at arbejde med digital markedsføring og e-handel.

Du får kompetencer til at udarbejde en digital markedsføringsstrategi og redskaber til at få strategien til at leve. I løbet af uddannelsen lærer du om de strategiske overvejelser i forbindelse med digital markedsføring, om de forskellige discipliner inden for digital markedsføring og om effektmåling.

Forløbet giver dig også et godt udgangspunkt for certificeringer i Google Ads og Google Analytics.

Med dine nye kompetencer kan du at lægge en digital markedsføringsstrategi for en virksomhed. Du ved, hvordan man definerer et marketingmix, der passer til virksomheden og dens strategi, og du har forståelse for de forskellige værktøjer, man kan gøre brug af i forbindelse med online salg og markedsføring.

Hvem henvender forløbet sig til?

Forløbet henvender sig til dig, der interesserer sig for digital markedsføring. Måske arbejder du allerede med digital markedsføring og /eller salg, måske vil du gerne i gang med det.

Forløbet udbydes til både beskæftigede og ledige. Du vil derfor møde personer med forskellige uddannelses- og erhvervsmæssig baggrund på uddannelsen.

Fagligt indhold

Forløbet stiller skarpt på digital markedsføring – på både strategisk og udførende niveau.

Du lærer at lægge en digital markedsføringsstrategi for en virksomhed med udgangspunkt i virksomhedens overordnede strategi, og du lærer at definere de fokusområder og målepunkter, der skal være omdrejningspunktet for markedsføringsindsatsen.

Du får kompetencer til at arbejde med strategiske, taktiske og operationelle markedsføringsopgaver og redskaber til at håndtere digitalisering af både salg og markedsføringsindsatser.

I løbet af uddannelsen beskæftiger du dig med:

  • Digitale strategier
  • Forretningsforståelse, målsætninger og KPI’er (Key Performance Indicators)
  • Webanalyse
  • Søgemaskineoptimering
  • Google Ads
  • Google Analytics
  • Retargeting, display, affiliate
  • Usability og brugertests
  • Content marketing
  • E-mail marketing
  • Sociale medier
  • Konvertering og konverteringsoptimering
  • Konceptudvikling til mobile enheder

Hvordan arbejder vi på modulet?

Hos UCN act2learn lægger vi vægt på, at du bliver trænet i at udvikle dig teoretisk og i din professionelle praksis. Du får værktøjer, som du kan bruge i dit daglige arbejde fra dag ét. Derfor bliver du udfordret til at sætte dine egne erfaringer i spil og omsætte den præsenterede teori til din praksis.

Undervisningen er tilrettelagt som en vekselvirkning mellem almindelig undervisning, diskussioner i grupper og plenum, casearbejde og individuelle studier og refleksioner.

Mød dine undervisere

Lars Funck Kristensen

Udviklingskonsulent

Telefon:
72691763
Profil og kompetencer
Specialist i e-handel og online markedsføring

Hanne Laursen

Udviklingskonsulent

Telefon:
72691750
Profil og kompetencer
Specialist i sociale medier og content marketing

Læs mere om modulet

Tilmeld dig

Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.

Aalborg SV
Hybrid
Dag

Få vejledning og mere at vide

Camilla Baun Winther

Administrativ medarbejder

E-mail:
cmb@ucn.dk
Telefon:
72691693

Pia Lindkvist Knærkegaard Pedersen

Faglig vejleder

Telefon:
72691667

Få seneste nyt fra UCN act2learn Erhverv

Nyhedsbrev til det nordjyske erhvervsliv. Få ny viden, inspiration og gode råd og bliv opdateret på relevante kurser og videreuddannelser, webinarer og arrangementer.

Udkommer 4-6 gange om året.