Sociale medier
Modulet findes også i en udgave særligt tilrettelagt for dig, der er ledig.
Dette forløb afholdes som hybrid undervisning.
Et uddannelsesforløb med hybrid undervisning er tilrettelagt således at deltagere har mulighed for selv at bestemme, om de møder fysisk op eller følger undervisningen online fra et andet sted. Der er derfor typisk ikke krav om fysisk fremmøde. Ellers er udgangspunktet at der er online synkron deltagelse via video, lyd samt online værktøjer.
Læs mere om hybrid undervisning.
På uddannelsesforløbet Sociale medier får du redskaber til at arbejde med kommunikation og markedsføring på de sociale medier.
Du lærer, hvordan du kan skabe synlighed og positionering via de sociale medier, og hvordan du udnytter det potentiale, der er på Facebook, LinkedIn, Instagram og andre sociale medieplatforme.
I løbet af uddannelsen bliver du præsenteret for forskellige cases, hvor virksomheder - både B2C og B2B - har haft succes med ar arbejde med markedsføring via de sociale medier.
Hvad får du ud af forløbet Sociale medier?
Forløbet klæder dig på til at arbejde med kommunikation og markedsføring på de sociale medier. Du lærer at lægge en effektiv strategi for de sociale medier, at implementere strategien og at måle på effekten.
Forløbet giver dig også en række praktiske redskaber, som du kan bruge i dit daglige arbejde – du lærer fx at oprette, designe og drive professionelle sider på Facebook, LinkedIn og Instagram.
Foruden den faglige viden får du også mulighed for at etablere et professionelt netværk med de andre deltagere på uddannelsen.
Hvem henvender forløbet sig til?
Forløbet henvender sig til dig, der interesserer sig for online marketing og sociale medier. Måske arbejder du allerede med sociale medier, måske har du et ønske om at komme til at arbejde med sociale medier.
Forløbet udbydes til både beskæftigede og ledige. Du vil derfor møde personer med forskellige uddannelses- og erhvervsmæssig baggrund på uddannelsen.
Fagligt indhold
Forløbet stiller skarpt på, hvordan du arbejder professionelt med sociale medier.
I løbet af uddannelsen lærer du, hvordan du:
- udarbejder og implementerer en social medie strategi
- arbejder med virksomhedens brand og image
- arbejder med kommunikation og retorik på sociale medier – fx hvordan laver du godt og fængende indhold
- bruger content marketing som et strategisk redskab i din markedsføring
- producerer indhold til opslag på sociale medier
- måler effekten af aktiviteter på bl.a. Facebook og Instagram
- annoncerer på sociale medier bl.a. Facebook, Instagram og LinkedIn
Praksisnær uddannelse
Uddannelsen bygger på en kombination af teorier, værktøjer og praktiske metoder. Vi lægger stor vægt på, at du får værktøjer, som du kan bruge i dit daglige arbejde fra dag et.
Uddannelsen bliver gennemført med input og inspiration fra eksterne samarbejdspartnere, som arbejder professionelt med de sociale medier. Du vil bl.a. møde større virksomheder, som giver praktiske eksempler på, hvordan de griber arbejdet an.
Mød dine undervisere
Lars Funck Kristensen
Udviklingskonsulent
Hanne Laursen
Udviklingskonsulent
Læs mere om modulet
Tilmeld dig
Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.
Få vejledning og mere at vide
Få seneste nyt fra UCN act2learn Erhverv
Nyhedsbrev til det nordjyske erhvervsliv. Få ny viden, inspiration og gode råd og bliv opdateret på relevante kurser og videreuddannelser, webinarer og arrangementer.
Udkommer 4-6 gange om året.