Samtalen som redskab
Samtale er et centralt element i at forstå andre mennesker, og på arbejdspladsen er samtaler vigtige til både at motivere og udvikle medarbejdere, men også til at løse konflikter. Som HR-medarbejder får du på modulet en række samtaleredskaber, som du kan bruge i dit daglige arbejde.
Hvad får du ud af modulet?
Modulet giver dig de samtaleværktøjer, du har brug for, til både motiverende og vanskelige samtaler på arbejdspladsen.
Du får kommunikationsteorien på plads og fornemmelse for kommunikationens afgørende betydning for organisationsudviklingen. Du bliver i stand til professionelt at kunne servicere og dermed lære fra dig og yde sparring til kolleger og ledere i brugen af samtaler i arbejdslivet.
Du lærer at gennemføre produktive samtaler, give feedback i konfliktløsningssituationer og benytte coaching som udviklingsværktøj.
Hvem henvender forløbet sig til
Samtalen som redskab er for dig, som arbejder med konflikthåndtering og udvikling af medarbejdere i din virksomhed.
Modulet kan også være gavnligt, hvis du arbejder med mennesker i sammenhænge som f.eks. behandler, terapeut, mentor, medarbejder i detailhandel, undervisning og andre steder, hvor samtalen er en vigtig del af dit professionelle liv.
Fagligt indhold
Modulet ruster dig til at kunne udarbejde retningslinjer og teknikker, som dine ledere og kolleger kan bruge. Du lærer desuden hvordan du kan udvikle og vedligeholde dine samtaleredskaber i forbindelse med struktureret feedback.
Når du har gennemført modulet, kan du:
- planlægge periodiske samtaler og vurdere behovet for andre typer af samtaler i din virksomhed
- indgå i samtaler af både juridisk og psykologisk karakter
- anvende coachingens samtaletekniker.
Praksisnær uddannelse
På modulet Samtalen som redskab arbejdes deltager-, praksis- og procesbaseret, hvorfor der veksles mellem undervisning med inddragelse af dig og de øvrige deltagere, individuel og fælles refleksion samt case arbejde. Du vil som deltager opleve at blive støttet i at iagttage og kommunikere nye perspektiver og handlemuligheder.
For UCN act2learn er det af stor væsentlighed, at læring ikke er hengemt viden på papir, men i stedet skal læring ligge aktivt i oplevelsen og indlevelsen fra konsulenterne og deltagerne. Derfor arbejder vi ud fra en læringsfilosofi om, at du som deltager lærer bedst, når du bliver direkte inddraget gennem handling.
Læs mere om modulet
Tilmeld dig
Vi udbyder forløbet på nedenstående tidspunkter.
Få vejledning og mere at vide
Få seneste nyt fra UCN act2learn Erhverv
Nyhedsbrev til det nordjyske erhvervsliv. Få ny viden, inspiration og gode råd og bliv opdateret på relevante kurser og videreuddannelser, webinarer og arrangementer.
Udkommer 4-6 gange om året.