Building Thinking Classrooms - skridtet videre
Der er stadig åbent for tilmelding.
Kurset afholdes i lokale 5.2.11 + 5.2.10
Du er kommet godt i gang. Du har indrettet med lodrette flader, og dine elever har arbejdet med tænkeopgaver i tilfældigt sammensatte grupper. Du er klar til at blive klogere på konsolidering, thin-slicing og bevægelsen fra grublere mod aktiviteter med et stoffagligt fokus.
Peter Liljedahls forskning har vist, at når eleverne arbejder med tænkeopgaver i tilfældige grupper på et lodret whiteboard, er de i stand til at samskabe matematisk mening og kollektiv viden og gøren.
På dette kursus har Peter Liljedahl særligt fokus på de praksisser i "Det tænkende klasserum", der hjælper eleverne med at flytte de kollektive erfaringer til individuel viden og gøren, samtidig med at de begynder at tage ansvar for deres egen læring. Peter vil også præsentere sin nyeste forskning i elevernes noter og afprøv din-forståelse-opgaver.
Kurset består af en blanding af praktiske øvelser og diskussioner, og du får mulighed for at samarbejde med andre lærere og dele ideer og erfaringer. Du vil få mulighed for at lære af en af de mest anerkendte eksperter inden for pædagogisk forskning og blive en del af en voksende bevægelse af lærere, der ønsker at skabe en positiv forandring i deres klasseværelser.
Kurset afvikles på engelsk
Målgruppe
Matematiklærere, -vejledere og andre interesserede
Underviser
Professor Peter Liljedahl, Simon Fraser University Canada
Praktisk information
Tilmeld dig
Få besked om fremtidige datoer
Der er i øjeblikket ingen planlagte datoer for dette forløb. Udfyld formularen, hvis du vil have besked, når vi har fastsat nye datoer.