Gå til hoved indhold
Kursus
Kurset findes ikke

Du er kommet godt i gang. Du har indrettet med lodrette flader, og dine elever har arbejdet med tænkeopgaver i tilfældigt sammensatte grupper. Du er klar til at blive klogere på konsolidering, thin-slicing og bevægelsen fra grublere mod aktiviteter med et stoffagligt fokus.

Peter Liljedahls forskning har vist, at når eleverne arbejder med tænkeopgaver i tilfældige grupper på et lodret whiteboard, er de i stand til at samskabe matematisk mening og kollektiv viden og gøren.

På dette kursus har Peter Liljedahl særligt fokus på de praksisser i "Det tænkende klasserum", der hjælper eleverne med at flytte de kollektive erfaringer til individuel viden og gøren, samtidig med at de begynder at tage ansvar for deres egen læring. Peter vil også præsentere sin nyeste forskning i elevernes noter og afprøv din-forståelse-opgaver.

Kurset består af en blanding af praktiske øvelser og diskussioner, og du får mulighed for at samarbejde med andre lærere og dele ideer og erfaringer. Du vil få mulighed for at lære af en af de mest anerkendte eksperter inden for pædagogisk forskning og blive en del af en voksende bevægelse af lærere, der ønsker at skabe en positiv forandring i deres klasseværelser.

Kurset afvikles på engelsk

Målgruppe

Matematiklærere, -vejledere og andre interesserede

Underviser 

Professor Peter Liljedahl, Simon Fraser University Canada

Praktisk information

Tilmeld dig

Få besked om fremtidige datoer

Der er i øjeblikket ingen planlagte datoer for dette forløb. Udfyld formularen, hvis du vil have besked, når vi har fastsat nye datoer.

Vi behandler dine oplysninger i overensstemmelse med vores privatlivspolitik. 

Tak for din interesse

Tak for din interesse i forløbet. Du hører fra os, når der igen er fastsat nye datoer. 

Kontakt

Sanne Aagaard Ochwat

Kursussekretær

Telefon:
72690830