Differentiering
Vores elevers kundskaber på engelsk er meget forskellige. Vi skal huske at inkludere de elever, som finder engelsk svært. Vi har her forsøgt at komme med forskellige forslag til, hvordan dette evt. kan gøres. Hvis I synes vi mangler noget, så skriv meget gerne til os, så vi kan få udvidet fagsiden.
Brug diverse it-redskaber (eksempelvis Skoletube), når eleverne skal skabe et produkt. Det giver udfordringer for alle elever. Et rigtigt godt værktøj er Book Creator. Her kan eleverne lave deres egen bog med lyd, video, tekst etc. Du finder Book Creator på Skoletube eller på Book Creator.
Du kan arbejde med mundlige redegørelser via elevernes webcam. Brug f.eks. tjenesten Videomail.
Man kan aflevere en mundtlig redegørelse frem for en skriftlig opgave.
Brug eksempelvis clyp.it eller vocaroo.
Arbejd inden læsning af en tekst med forforståelse af en tekst, snak om overskriften, billederne, ordforrådet og tal kort om temaet.
Giv mulighed for oplæsning af tekster.
Brug gerne konkrete materialer f.eks. Spil, masker, dukker.
CL øvelser åbner op for at alle elever får en rolle og er aktive. Læs mere om CL på mitCFU eller brug Cl øvelserne fra denne bog.
Brug evt. kortfilm frem for tekst som oplæg til samtale.
Giv mulighed for at eleverne løser opgaven på forskellige niveauer. Opstil evt. mål på tre niveauer.
Tal om billederne her, hvad sker der.
Hip English
Hip English er en serie af engelske letlæsningsbøger til unge. Bøgerne fokuserer på venskab, kærlighed og andre temaer, der optager målgruppen. Der er opgaver til bøgerne. Bøgerne kan bla. oplæses med appen Prizmo Go, som findes til IOS. Book dem på mitCFU.