Gå til hoved indhold

Vores elevers kundskaber på engelsk er meget forskellige. Vi skal huske at inkludere de elever, som finder engelsk svært. Vi har her forsøgt at komme med forskellige forslag til, hvordan dette evt. kan gøres. Hvis I synes vi mangler noget, så skriv meget gerne til os, så vi kan få udvidet fagsiden. 

Brug diverse it-redskaber (eksempelvis Skoletube), når eleverne skal skabe et produkt. Det giver udfordringer for alle elever. Et rigtigt godt værktøj er Book Creator. Her kan eleverne lave deres egen bog med lyd, video, tekst etc. Du finder Book Creator på Skoletube eller på Book Creator.

Se f.eks. dette forløb med Book Creator lavet til en 2. klasse efter juleferien. Eller dette forløb til 2. klasse om dyr:

  • Der er en video af Brown Bear, Brown Bear og øvelser, hvor eleverne selv skal indtale lyd og små opgaver. I kan selv arbejde videre med bogen via dette link:
  • Filen skal importeres i Book Creator, så man får sin egen udgave. 
  • Alternativt kan den findes i bibliotek Book Creator Danmark 2, hvor man nemt kan lave en kopi af den. Adgang til dette bibliotek får man i Book Creator – deltag i et bibliotek med koden: 66SDSK8

Man kan aflevere en mundtlig redegørelse frem for en skriftlig opgave.
Brug eksempelvis clyp.it eller vocaroo.

Arbejd inden læsning af en tekst med forforståelse af en tekst, snak om overskriften, billederne, ordforrådet og tal kort om temaet.

Giv mulighed for oplæsning af tekster.

Brug gerne konkrete materialer f.eks. Spil, masker, dukker.

CL øvelser åbner op for at alle elever får en rolle og er aktive. Læs mere om CL på mitCFU eller brug Cl øvelserne fra denne bog.

Brug evt. kortfilm frem for tekst som oplæg til samtale.

Giv mulighed for at eleverne løser opgaven på forskellige niveauer. Opstil evt. mål på tre niveauer.

Kontakt en konsulent

Henriette Hjelm Hansen

Konsulent

E-mail:
hhh@ucn.dk
Telefon:
72690863

Lene Dahlquist Hansen

Pædagogisk Konsulent

Telefon:
72690866